måndag 4 april 2011

En underbar efterlysning



Jag har sökt både högt och lågt efter en skiva med Snowstorm som bara varit helt omöjlig att få tag på. Tyvärr finns inte namnet på skivan kvar i mitt minne och den enda av låtarna som jag minns namnet på är "Underbar" vilken kan höras här ovan. Jag hade skivan inspelad på ett band som troligen inte hade bättre ljud än det man hör här, men även det banden är borta.

Är det någon som vet var jag kan få tag på den skivan, snälla, berätta det för mig.

Jag lyssnade nu på låten, igen, efter nästan tjugo år (tror jag det kan bli) och ja, den är fortfarande lika bra!

4 kommentarer:

  1. Det enda jag hittar är att man kan ladda ner den från nätet. Annars har de ju en hemsida där du kan maila och fråga dem. :) www.snowstorm.se

    Lycka till!

    Gillade också Snowstorm när jag var ung... Soooommmarnatt. När jag svävar fram i mörkret, aha.... :)

    SvaraRadera
  2. Ladda ner, menar du lagliga nerladdnignssidor där dom har låtarna, för det hittade inte jag. :)

    Den där låten du nämner tillsammans med en massa andra från den tiden har jag allt, den jag söker är en "nyare" skiva som verkar vara helt omöjlig att få tag på.

    SvaraRadera
  3. Ok. Men maila dem och fråga? De måste väl ha koll på vilken skiva det är och var den kan finnas?

    SvaraRadera
  4. wikipedia.org/wiki?search=snowstorm

    Kan det vara albumet med samma namn från -91? Jag vet inget lagligt sätt att få tag på det, men nu vet du ju vad det heter i alla fall.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive