tisdag 5 april 2011

Det personliga värdet sköt i höjden

Jag fick ett telefonsamtal i dag, från det stället jag var på på intervju förra veckan. Jag trodde de skulle säga det gamla vanliga:
"Du var ju på intervju hos oss i förra veckan och jag ringer för att meddela att tjänsten gick till annan sökande"
Han sa inte det, istället ställde han en fråga:
"Du var ju på intervju hos oss i förra veckan och jag ringer nu för att höra om du fortfarande är intresserad av tjänsten?"

Wow!

Jag krävde alldeles för lång lön vilket han bryskt rättade till och gav mig 1500 mer än vad jag begärde (pappa tyckte jag skulle gått på med ytterligare 1500 till ovanpå det men jag var i lite för tagen på sängkanten i telefon för att tänka så långt)

Från och med måndag är jag alltså en arbetande kvinna igen, inte en dag för tidigt. Nu ska vi bara få dagistiderna att gå ihop med det långa pendlingsavståndet samt att jag och maken ska vänja oss vid att aldrig ses mer än när han är ledig. Men vi kommer få pengar i alla fall, det är ju ändå the head thing!

Nu firar jag med Baileys och te (i min ensamhet)

7 kommentarer:

  1. Av hela hjärtat: GRATTIS! & Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart! Grattis!!!!
    Fast ditt värde sitter nog inte i vad du jobbar med, ditt värde är alltid lika högt :)

    SvaraRadera
  3. Tack

    Jo visst är det ju så, att mitt värde inte sitter i mitt jobb, men nog kan man känna sig en aning värdelös när man går på intervju efter intervju utan napp. (och nu vet jag att det sitter folk där ute och tycker jag är gnällig som "bara" gått arbetslös i tre månader, men tre månader känns långa för mig.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive