torsdag 14 april 2011

Boken har fått nytt liv

I dag när jag åkte hem från jobbet kunde jag inte åka tåg vilket innebar att jag inte kunde läsa på bokcirkelboken utan fick nöja mig med att lyssna på musik och slumra/tänka. Helt spontant kom min egen bok upp i tankarna. Jag såg Alvhilda framför mig och jag visste vad jag ville med henne, vad hennes öde var. Mycket kommer ändras, igen, lite mer tillbaka till vad jag tänkt från början. Någon som dog kommer överleva, nej inte han utan en annan och jag kommer gå några steg längre än vad som var i ursprunget.

Jag vet även vad andra boken i serien ska handla om nu.

Ah härligt, när jag läst ut boken kommer jag ha med mig datorn på tåget istället.

Jag har dessutom tappat suget efter både internet och teve så snart sitter jag kanske och skriver på kvällarna istället.

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt namn, Alvhilda! Heter din karaktär det? Vad är det för genre du skriver? Kul att du till och med har en andra del klar i huvudet. :)

    Lycka till nu med skrivandet.

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har en produktiv tid framför dig :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. alvhilda is her name feeding is her game. jag skriver skräck/psykologisk thriller/övernaturligheter. min pappa brukar skämtsamt källa mig den svenska kvinnliga motsvarigheten till stephen King. man får bara hoppas något förlag kan dra samma kopplingar den dag det beger sig :-D)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive