onsdag 6 april 2011

Avbrott / tävlingsbidrag

Efter att ha skrivit färdigt mitt råmanus och suttit och redigerat ett bra tag tappade jag fokus. Efter att ha fått tipset inne hos Malin valde jag att skriva en novell inför en tävling. En stor anledning till att jag ville göra det var för att jag vill ha någon form av feedback på det jag skriver. Eftersom jag inte vann, eller kom på någon form av pallplacering, var den enda egentliga feedback jag fick: "Dög inte för det här".

Eftersom jag tagit steget och skickat in den till en tävling känner jag att jag lika gärna kan publicera den för allmän beskådan här också när jag ändå vågar visa upp mina alster menar jag. Därför har jag nu publicerat den under en av mina flikar här på bloggen, här är även en direktlänk.

Här kan man även läsa vinnarbidraget i den tävling jag skickade in min novell till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive