lördag 12 mars 2011

"Roligare än ett svin i ett korvställ"

I dag hade vi en härlig familjedag. Efter att jag yogat, bakat en chokladkaka och hysteristädat så packade vi ihop oss och stack ner på stan. Först fikade vi och vi var väldigt hemliga med vad vi skulle hitta på senare så barnen höll på att spricka av nyfikenhet. De gissade flera gånger på bio och vi svarade hela tiden "Det har vi aldrig sagt"
Vi satt en stund vid bions entré och barnen sa "Erkänn, vi ska på bio, eller hur!" var på vi svarade "det har vi aldrig sagt" När vi satt i biografstolarna så sa dottern lite lurigt "Aha, vi skulle alltså på bio" varpå jag än en gång svarade "det har vi aldrig sagt"

Vi såg "trassel" eller "Tangled" som den heter på engelska.



Kommentarer från dottern under filmen:
"Hon behöver verkligen klippa håret"

Jag och maken uppskattade filmen och skrattade ofta. Barnen älskade filmen och bröt ihop med jämna mellanrum. Dotterns favoritkaraktär var Rapunzel för hon hade magiskt hår som hon kunde göra så mycket med. Sonens och makens favorit var en liten minugubbe med änglavingar som pussade mot publiken. Jag gillade pianisten med järnkrok. En kille med stora motgångar men som ändå kämpade för att uppnå sina drömmar. Fin kille.

Jag grät lite också.

Men sötast var barnen i stora 3D-brillor.













Efter att vi varit på bio tänkte vi gå på restaurang. Vi gick till Hellas som är en grekisk restaurang men det kändes inte som någon var upplagd för det. Barnen som suttit still i två timmer hade så mycket myror i kroppen att varken vi, övriga gäster eller personalen skulle uppskattat vår närvaro så vi smet därifrån och gick på BK istället.

Där var dottern lika mycket upp och ner som rättvänd, sonen skrattade och frustade hysteriskt vid upprepade tillfällen och kommentarer som den i rubriken fälldes högt och ljudligt av dottern så att alla vände sig om, men det känns som om priset för maten och inrättningen där är mer mer tolerant mot övertrötta barn med uttrycksbehov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive