onsdag 16 mars 2011

Jag och tekniken igen

Jag satt hela dagen i går och hela förmiddagen i dag och plitade på mitt CV för att göra det perfekt inför morgondagens jobbmässa. Vi var iväg och köpte toner (förlåt, vi var i ett varuhus och blev rånade och rånarna lämnade några toner åt oss som plåster på såren) för att jag skulle kunna skriva ut betyg och intyg inför mitt arbetssökeri.

Efter alla dessa timmar, efter att jag suttit och krystat fram detta underbara vackra CV som skulle ge mig drömjobbet så skulle jag skriva ut det.

Jag kopplade in datorn och skrev ut första sidorna. Vände på papperna för att skriva på andra sidan.

*piiip piiip* - "paperjam"
tar ut papperna och letar efter jammet men hittar inget så jag sätter dit lådan igen.
*piiiiip piiiip* - "install imaging unit"
What the fuck!!!
Vad menar den med det där?
Maken kollar.
Jag svär
Maken googlar
Jag svär lite till
Maken är rådvill
Jag svär ännu mer
(barnen var faktiskt inte hemma)

Jaha, det kändes ju jävligt tajmat, nästan... normalt tekniktillstånd helt enkelt.

Nu ska jag gå och dra något gammalt och otekniskt över mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive