tisdag 22 mars 2011

Det var länge sedan jag skrev som idag

I morse såg jag novelltävlingen.
Jag tänkte direkt på min gamla novell från 95 som handlar om kärlek; "En sista önskan".
Jag läste den och tänkte att "Njaäää, inte riktigt"
Stommen var bra, kontentan var bra, början mitten slutet var bra men allt annat var helt fel. Jag har därför idag, skrivit om min novell helt från början till slut. Helt nya ord. Helt nya bilder och sätt att berätta på. Jag började tio och blev klar vid fem och jag blev klar med ett första utkast.

drygt 20 000 tecken fick jag ihop som jag sedan fick förkorta till lite knappt 20 000 tecken så det hänger på gränsen och vinglar eftersom taket är just 20 000.

Det finns vissa små bitar som jag känner mig osäker på men 20 000 tecken är allt för små marginaler att få till saker på. Man har liksom inte riktigt någon plats för svängradie direkt. Det är i alla fall utlämnat till tre tycktillare som skall säga sitt inom snar framtid så jag får se om storyn håller måttet.

Kändes väldigt skönt att få skrivet några bokstäver under dagen.

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive