söndag 20 februari 2011

Veckans pryl

Jag blev inspirerad att lägga upp en pryl i veckan efter den där spännande prylutmaningen då jag hade svårt för att välja. Jag börjar denna vecka, håll till godo:

Veckans pryl denna vecka är en skapelse av moi! Jag hade kommit över en helt vit porslinsflaska i en second hand och gick lös med porslinsfärg inför en vampyrfest jag skulle på.
Jag målade cirklar med tjock kantfärg som jag sedan guldfärgade. Jag lät flera olika porslinsfärger rinna längs med flaskan. Efter festen satte jag ett ljus i flaskan och lät den bli en fin dekoration i fönstret. Det dröjde dock inte länge förrän ljuset slokade i värmen och lade sig längs med flaskan, trött och ledsen. Jag döpte konstverket till "partys over".

Efter några år råkade dock ljuset brytas av och ett nytt ljus trycktes dit. Den heter inte längre partys over men pryder fortfarande sin plats fast nu med lager efter lager av stearin. Det har blivit några ljus under åren.

Uppifrån

Framifrån

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Äntligen "veckans pryl"! Kram cissi

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Ja, den är allt lite kul :)speciellt att den fortfarande får bo kvar :D

    Zizzi: du har längtat efter det här du :D men du har ju sett det mesta live redan ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive