torsdag 3 februari 2011

Jag och word är inte vänner

Nu har jag äntligen fyllt i alla de där databaserna som jag påbörjade i går. Eftersom jag skulle ladda upp mina CV och personliga brev hos vissa så fick jag gå igenom och redigera fram ett mer allmänt sådant. Det som då störde mig otroligt var det nya påfund som word kommit på på sistone, att inte ta bort markerad text vid uppmaning. Alltså, jag markera stor del av texten och ska klistra över ny text, då finns den gamla texten kvar när den nya texten blivit inklistrad. Samma om jag vill ta bort stora textsjok, om jag ska flytta på den eller byta plats på olika delar så försvinner inte det markerade utan jag måste sudda bokstav för bokstav. Nu har det bara handlat om någon enstaka sida här och där men jag bävar inför redigeringen av mina dryga hundra sidor som ligger och väntar på mig.

Är det någon som är homey med word som vet vad det är för inställning som fått tuppjuck? Snälla, säg vad det är.

Uppdatering:
En fantastisk man har gjort det, igen! Problemet är löst. "I Word 2003: Verktyg -> Alternativ -> Redigering -> Bocka i "Inmatning ersätter markering"." Frågan som infinner sig hos mig, dock, är: hur kunde detta bli urbockat från början och, hur kunde han veta att jag har just word 2003. Man ska inte skåda given häst i munnen brukar man säga men, om hästen har facerejpat en är frågan om hästen inte också har humor nog att wordrejpa också. Tack Downer och förlåt min skepsism.

5 kommentarer:

  1. Självklart, jag måste ha hackat mig in i din dator via internet.

    ;)

    Bra att det funkade dock!

    SvaraRadera
  2. Du vet att jag har höga tankar om dig och din datakunskap, kanske inte lika höga när det kommer till busstreck :D Tack än en gång ;)

    SvaraRadera
  3. Klart och fixat då:-) Tur det för jag duger inte till det där.

    SvaraRadera
  4. Uppenbarligen inte jag heller.

    SvaraRadera
  5. Vad härligt... Såna där saker kan driva en från vettet annars ;-) Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive