tisdag 15 februari 2011

Halvbra dag idag

Jag började dagen med träning genom Wii active vilket totaldödade mina stackars ben. Programmet är hårt och kräver att jag ska klara av hela och alla uppdrag som den ger. Den tuffaste övningen som jag kämpade mig igenom var en ben- och tåhävning som heter duga. När jag inte klarade av att följa den fullt ut så stannade programmet upp och inväntade mig så det var helt omöjligt att fuska också. Lårmusklerna gav upp efter det, totalt. Jag har haft problem att gå i trappor och jag började oroa mig över hur jag skulle klara det där yogapasset jag skrivit upp mig på. Men, det blev ingen yoga för maken hade missat att han skulle jobba precis hela veckan, utom lördag, då han åker bort och lämnar mig ensam, alltså, ingen yoga och jag får spendera hela veckan ensam, inte kul.

Maten har jag försökt sköta i alla fall.

Vi gjorde goda fiskburgare till lunch med rivna morötter och en god sallad.
Helt okej men vi ska prova en annan kryddning nästa gång.

Till middag gjorde jag en ädelostgratinerad kålpudding med kokta morötter och en god sallad. Detta kommer aldrig mer att lagas i mitt kök, inte av mig i alla fall. Vi har tre matlådor så jag hoppas maken kommer gilla det.Förutom att hela köket stank av kräks medan jag lagade maten, vilket inte höjde aptiten till otroliga höjder direkt, så smakade det ju detsamma när man väl skulle äta det.

Eftersom middagen mestadels bestod av grönsaker och kokta morötter så tog jag igen det med lite goda nötter till teet på nu på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive