tisdag 22 februari 2011

Första orden om mitt manus

Jag har nu fått tillbaka kapitlet med kommentarer från Malin och jag började analysera och fundera väldigt över det hon skrivit och självklart var jag (neurotisk som jag är) tvungen att skicka ett extra mail med följdfrågor på det hon skrivit (sorry Malin, svara bara om du själv orkar). Här är i alla fall en kort presentation av hennes ord:
Positivt:
jag har ett eget sätt att skriva på som är annorlunda än andra böcker.
Jag skriver medryckande och intresseväckande.
Jag skriver trovärdigt och texten flyter

Utvecklingsområden:
Jag behöver gestalta mer istället för att förklara
Jag behöver arbeta med mina miljöbeskrivningar
jag behöver arbeta med att beskriva personernas utseende.
Tack än en gång Malin för att du läst mitt kapitel och gett din input.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till min älskade stad:-)
    Låter som om du fått konstruktiv respons av Malin:-) Ibland måste man få som en pekpinne på vissa saker för att förstå det man egentligen redan förstått själv men inte förmått göra något åt.
    Vilken del av Stockholm kommer du att befinna dig i? Jag bor i västerort.

    SvaraRadera
  2. Absolut. Jag har ju inte så mycket kritik på mina texter så jag skriver liksom i blindo men nu fick jag lite input så jag har någon slags riktlinje.

    Jag kommer befinna mig långt norr över men på fredag kommer jag göra stan, utan barn, hela dagen där jag har lite spontanträffar här och var med kompisar så jag vet inte just nu var jag kommer befinna mig, jag förlitar mig på min mobil och mina vänners förmåga att ringa :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive