söndag 20 februari 2011

Deadlinejunkie

Jag satte ju upp deadline för att bli klar med råmanuset till årsskiftet vilket funkade. Det funkade framförallt den sista månaden eftersom jag då kunde avgöra hur lång tid jag faktiskt hade, eller kort rättare sagt. Nu när jag skulle påbörja redigeringen har det varit så där diffust hur lång tid jag faktiskt har på mig och hur mycket jag faktiskt har att göra. När jag blev erbjuden genomläsning och jag bestämde mig för att låta någon läsa mitt första kapitel så blev det eld i baken på mig och jag fick massor gjort.

Jag sitter nu och pillar i andra kapitlet och funderar över hur lång tid det kan tänkas ta. Jag börjar fundera om jag kan sätta upp deadline för varje kapitel istället för hela manuset. Är det logiskt måntro? Hur lång tid kan jag räkna med. Ett kapitel i veckan? Två?

Min man och Tant Barbro har erbjudit sig att läsa kapitlena och ge direkt feedback på dessa och då kan det ju vara bra att ha det som hållhake, de ska ha minst ett kapitel i veckan, eller två.

Ni med erfarenhet, vad är rimligt?

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra ide. Och du jag ska snarast skicka dig din text, promise.

    SvaraRadera
  2. Oj, har du börjat närma dig mitt kapitel. Spännande :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive