tisdag 15 februari 2011

ÅttitalistPerny

Jag blev ju utmanad av Maria E att visa upp mig i åttiotalsskrud. Just när jag fick denna roliga utmaning hade jag lite fullt upp eftersom jag sorterade hela hemmet och lyckades städa undan mina gamla bilder. Nu har jag i alla fall hittat dem igen och visar här upp mig själv.

Först kläderna, från vänster till höger:
En vit klänning i mystyg med "fräcka" amerikainspierarade bilder tryckta i härliga turkosa och lila.
En vit t-shirt med glittertryck av något slags indianinspiererat motiv.
Helt klädd i turkost med brett vitt bälte och som pricken över iet, ett par vita indiansandaler med vita tubisar i. Glöm för guds skulle inte att kolla in brillorna, gigantiska i plast (fattar inte att de kan komma tillbaka igen som de verkar ha gjort)

Här ligger jag och posar i lång vit tröja med "fräckt" discotryck i neonrosa och urrigningen är stooor. Till detta, ett par vita addidas-gymnastik byxor i glansigt material (har kvar dom på vinden)


Detaljerna, från vänster till höger:
ja, det är en rosa slips!
Våfflat hår
Snusnäsduk i håret och stooora ringar i öronen

Vet ni vad, jag skulle gärna vilja se Zizzi, Mrs Data, Gagga, Zupermom, Mipi... äsch va fasen, jag vill se er alla i åttiotalsdress och ni som missat detta underbara årtionde, kan ni inte bara klä upp er och visa upp er ändå, bara föratt!

6 kommentarer:

  1. Jag tror jag hatar dig lite nu. ;)

    SvaraRadera
  2. Skitkul! Jag hade också mintgrön helstass och tröjor med glittriga tryck. Speciellt minns jag min gula båtringade med glittriga tigerränder, skitcoolt;).Snusnäsduken och slipsen hade jag helt förträngt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, underbart att detta modet verkar vara på väg tillbaka eller i alla fall delar av det. Tunikor med skärp i midjan har man ju sett ett tag och glasögonen som du också påpekade. Underbart!

    Själv var jag ett litet barn på den tiden och gick bara runt i myskläder eller fluffiga klänningar. :) Färgerna var förvisso spännande många gånger.

    SvaraRadera
  4. Bara för att jag var så fruktansvärt söt på 80-talet så tänker jag bannemig leta reda på lite bilder. Detta trots att du inte attackerade mig personligen ;)

    SvaraRadera
  5. Mrs Data: Det gör du alltid när jag utmanar dig, men du vet att jag gör det för jag tycker så mycket om dig.

    Mipi: klart jag vill se dig i ditt glada åttiotal

    Maria E: tack för en trevlig utmaning, tog dock lite tid som sagt och jag var rätt ung när det slog om till nittiotal. Hade du glömt snusnäsdukarna, var det inte dom som regerade under den tiden?

    Lusth: Nej, vissa saker ska stanna kvar på åttiotalet!

    Barbro: bra initiativ, jag visste att jag kunde lita på dig :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive