tisdag 25 januari 2011

Uppsynen ljuger för läkaren

Korvrisotto - barnens favorit enligt kokboken

Jag har ännu en gång påbörjat min viktkamp. Jag var hos läkaren i dag för att tala om vad de kunde bistå med. Vi talade om hur jag gått ner i vikt sist och att jag då gått genom xtravaganza. Jag undrade om de inte hade någon liknade hjälp inom sjukvården som inte barskrapar kontot. Hon sa då att man fick liknande hjälp på överviktsenheten men man måste ju ha 35 i IBM för att kunna bli inskriven där.

Whats the problem?

När jag sa att jag hade 38,9 i IBM så trodde hon inte på mig. Jag ser visst inte så tjock ut som vågen påstår. Det är ju trevligt.

Jag håller nu på med att försöka göra en veckomatsedel att följa med recept tagna ur viktväktarböckerna. I dag blev det korvrisotto och jag fick genast se framtiden vid matbordet. Båda barnen gjorde grimaser och spottade ut i förtvivlan. Det kommer bli ensamt vid matbordet i framtiden.

6 kommentarer:

  1. Hmm, jag har över 35 men jag fick gå till sjukgymnasten. Känns ju stabilt. Vill också till överviktsenheten...

    SvaraRadera
  2. Hmm... jag har ett BMI på 34 så jag kan inte platsa där. Jag kör GI/LCHF istället.

    SvaraRadera
  3. Lusth: du måste nog själv vara lite på. Säg att du vill har remiss dit och att du kvalar in.

    Nina: jag kommer själv köra med den typen av kost så långt det går. Det viktiga för mig är att jag får det där stödet och kontrollen, någon som jag måste rapportera till.

    SvaraRadera
  4. IBM? Heter det inte BMI? Eller var du sådär vitsig nu igen? :)

    SvaraRadera
  5. Förstår barnen - maten ser inte så där jätterolig ut

    SvaraRadera
  6. MrsData: :D neeej, jag skrev bmi och sedan satte jag på rättning och då valde tyckte den bmi var fel och jag såg fel och valde ibm för det såg ju rätt ut (vid en snabb titt) :D

    Men du förstår ju vad jag menar.

    Shamrock: visst är det så visst är det så men det finns saker som ser gott mycket vidrigare ut som de med glädje glufsar i sig. Det kommer dock inte att serveras fler gånger för det var inte bara smaken som var fel, den påverkade min mage lite negativt. :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive