onsdag 12 januari 2011

Uppdateringen i bloggen kommer få lida

Jag gjorde ett mobilinlägg i morse när jag åkte iväg till arbetsförmedlingen. Eller rättare sagt, jag trodde jag gjorde att mobilinlägg i morse när jag åkte iväg till arbetsförmedlingen. När jag kom hem och kikade in på bloggen såg jag att den inte var där, den låg fortfarande i utboxen på min mobil så jag gjorde ett nytt försök. Då fick jag upp ett meddelande som sa att blogger, eller gmail, eller google (är lite osäker på vilken del av hela google det var) inte godtog mitt lösenord. Från en dag till en annan har alltså servern fått för sig att mitt lösenord inte längre duger. Jag har inte bytt lösenord och jag gjorde ingen skillnad sedan förra försöket. Jag har efter det följt de anvisningar som stod i felmeddelandet men den sida som den hänvisade till fanns inte. Jag har försökt registrera min mobil på nytt men det har inte heller gått Jag provade dessutom att lägga till det där extra hemliga ordet som den pratar om och skicka igen och då gick det iväg, men jag har ingen aning om vart för hit kom den tydligen inte. Någon som vet vad felet kan vara för jag är helt lost.

Här får ni nu det inlägg jag försökte mobilblogga i morse:

Vem ska man fjäska för?

Kommunen har skottat och skrapat trottoaren på ena sidan av vägen och skyfflat över all snön till trottoaren på andra sidan vägen. Vem är det man måste känna för att få en sådan behandling, alltså få bort sin snö? Uppenbarligen hade grannarna rakt över gatan koll på det och vi har tydligen felbehandlat densamma.

2 kommentarer:

  1. Skriv till nån på kommunen och fråga... du får säkert svar

    SvaraRadera
  2. Finns väl risk för att alla kommer svara att det är den själv man ska fjäska för :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive