söndag 9 januari 2011

Stay awake!

Hos mig har te som tur är den omvända effekten för nu börjar jag verkligen känna av dygnskiftningen från i morse men jag har fortfarande två uppsatser kvar. Jag ser ljuset i tunneln men det gäller att ögonen fortfarande är öppna tills jag kommit ända fram.

I morgon hoppas jag kunna fira med att få ägna mig åt den lite mer själsligt boostande texten, min roman. Jag försöker bortse från risken att jag är tvungen att sitta och arbeta om min uppsats igen, vad är oddsen för det menar jag.

(Personlig mantra: det är bara en a-uppsats det är bara en a-uppsats det är bara en a-uppsats)

Nu: snabba kolhydrater!

2 kommentarer:

  1. Med vad tänker du? Uppsatserna är opponerade och klara idag om du tänker på min roman så har jag, på grund av all opponering, inte kunnat redigera mer än halv första kapitlet än. Jag ska komma igång med att redigera ordentligt nu i veckan. Hoppas på minst ett kapitel om dagen nu framöver. Själva råmanuset blev jag ju klar med dagen för nyår.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive