lördag 1 januari 2011

a small step for man but 7501 big ones for me

Ja, jag har ju sagt det, jag ska ut och röra på mig efter nyår och idag har jag jag kommit 7501 steg framåt. Känns bra.

Enligt stegmätaren så står det 6501 steg men jag satte inte på mig den förrän efter att vi kommit hem från skidbacken som vi gick fram och tillbaka till plus att jag även sprang upp och ner i den några vändor. Med det vill jag säga att på riktigt stannade nog min inre mätare på en bit över de steg som jag kan se i mätarrutan och då la jag till 1000 steg.

5 kommentarer:

  1. Awesome! Jag skall också försöka att komma igång snart, när snön och kylan kom så försvann all motivation att ge sig ut och gå eller springa. Börjar känna att gubbfläsket börjar bli lite besvärande.. :((

    SvaraRadera
  2. Ska vi ta och promenixa någon gång då, och hålla fläsket i gång.

    SvaraRadera
  3. Det vore trevligt! U + Me i karlslundsspåret?

    SvaraRadera
  4. Jag har svårt att komma ut och gå när det är så halt. Lite tantvarning på det kanske, men så är det. Jag vill ha barmark snart! (Trots att jag älskar snö)

    SvaraRadera
  5. Karlslundspåret, visst, jag är på. Men inte idag ;)

    Det är faktiskt inte så värst halt om jag ska vara ärlig. Jag har inte halkat omkull en enda gång.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive