fredag 14 januari 2011

Rättelse

Jaha, här får man krypa till korset och skämmas och erkänna att man själv varit lite av en idiot. Jag skulle ju kunna gå vidare utan att säga något, utan att erkänna mitt fel och fortsätta låta alla skratta åt den idiot som jag just hängt ut i min blogg, men jag är för ärlig för detta.

Vi har ju alla fått skratta åt honom en stund nu och det skrattet har vi ju redan alla fått må bra av så nu kan vi alla skratta åt mig istället som faktiskt missade denna lilla detalj på sidan, som han varit så ordentlig och sett. Det finns tre listor på sidan om gluten, en med livsmedel som garanterat har gluten i sig, livsmedel som kan ha gluten i sig och livsmedel som garanterat inte har gluten i sig och det är i den sista listan glutamat står med. Pinsamt för sidans skribent och pinsamt för mig som missat och gjort denna stackare till åtlöje när han varit så uppmärksam och duktig.

Jag vill ju inte riskera, mot alla odds, att han kommer in här på min blogg och på ett amerikanskt sätt stämmer skinkorna av mig för förtal menar jag, så här ger jag honom upprättelse.

Hur vi än vänder och vrider på det så förlänger ju ett skratt livet så ni har ju inte förlorat något på att skratta åt honom fast det var på falska grunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive