torsdag 6 januari 2011

precisering av innebörden i det jag säger

Jo, när jag tidigare uttryckte att jag skulle se på teve hela dagen så innebar det i själva verket att jag skulle:
förbereda opponering på två uppsatser
göra fåniga uppdateringar på facebook
tagit hand om en extremt ynklig femåring med nackspärr
Upptäckt att femåringar med nackspärr är väldigt högljuda (speciellt när man bär dom till och från toaletten och de befinner sig riktigt nära ens öra)
laga middag
äta middag med barnen samtidigt som jag tittade på disneykanalen i en halvtimme
låta barnen slöglo på disney medan jag städade köket och röjde i vardagsrummet efter gårdagens installation av viasat.
Det innebar även att jag skulle ta mig igenom ungefär 10% av boktjuven som jag ska ha läst till nästa läsecirkelträff

Nu ska jag förbereda inför kvällen och natta barn. Efter det ska jag jobba med min roman och redigera färdigt försa kapitlet. Vad det egentligen innebär är troligtvis att jag ska sitta och slöa i soffan medan jag gör fåniga uppdateringar på facebook och tittar på teve.

2 kommentarer:

  1. Ha Ha, känner igen det där... Det blir ett och annat gjort även om man tänkte slöa ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Och nog är det väl skönt när det går åt det hållet istället för åt det andra :D som det gör allt för ofta tycker jag.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive