fredag 14 januari 2011

Jag förväntade mig vad som helst

I morse var det riktigt segt att komma upp ur sängen. Maken kämpade på ändå och försökte få upp mig och vid ett tillfälle så hoppade jag upp ur sängen lite som en sådan där spiralfjäder och gick glatt mot köket. Precis när jag lämnade sovrummet lade jag däremot märke till en detalj: vi hade bara en hylla över sängen istället för alla de fyra inbyggda, och det var en väldig ordning på den. Det förbryllade mig en aning och när jag kom in i vardagsrummet, som för övrigt var väldigt prydligt, så var det fler saker som fick mig att stanna upp och titta lite extra. När jag kommit ut så jag stod i skiftet mellan vardagsrummet och hallen så vände jag mig och funderade lite över det jag såg och tänkte att jag måste helt enkelt drömma.

Drömmen var otroligt verklig, jag var verkligen tveksam för även om allt var mycket annorlunda så var jag så medveten. Jag nöp mig själv och så klart kändes det inte alls och det var här som jag insåg att det kunde bli riktigt roligt, eftersom jag visste att jag sov. När jag närmade mig köket så ringde det på dörren och min reaktion var som ett litet barn på julafton. "Wow, det ringer på dörren, underbart, tänk, det kan ju vara precis vad som helst på andra sidan, en monster, en rosa elefant! Shit, undrar vad mitt undermedvetna ska visa för mig" utbrast jag medan jag skuttande tog mig till ytterdörren och slet upp den. Där utanför stod en gammal väninna till mig som jag inte haft kontakt med på åtta år på grund av vissa personliga motsättningar men jag har tänkt mycket på henne under alla åtta åren och undrat hur hon mår och hur hon har det. Nu stod hon där, framför mig, endast iklädd tunt linne och kort kjol i den kalla vintern och hackade tänder.

Jag bjöd så klart snabbt in henne att värma sig. Jag är osäker på om vi redde ut något där i drömmen för snart förbyttes drömmen till att vi skulle bygga en gigantisk vattenrutschkana till vår lilla pool. Maken hade redan byggt ett skidhopptorn som inte funkade eftersom snön inte landade på den så den var helt bar. Vi höll på att försöka rita en bra vattenrutschbaneritning med maken ratade dem alla med orden "Nej, det kommer bara mögla" och till slut vaknade jag på riktigt utav att maken satte på italodisco på hög volym i vardagsrummet.

Nu ska jag försöka tolka denna dröm, jag har redan några små tanker om det men först skulle jag vilja veta, hur skulle ni tolka det här?

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive