måndag 6 december 2010

Min helg

Jag har som sagt inte skrivit så mycket här inne på bloggen under denna helg eftersom jag varit på annat håll. Denna helg har verkligen varit helt underbar, en perfekt avslutning på denna veckan. Själva veckan har ju kantats av tentastress som visat sig i tota apati. Själva tentan påbörjades dramatisk genom avsaknad av legitimation, kapplöpning mot klockan genom hela teknikhuset och sedan nära på åtta timmars tenta med träsmak i rumpan och ryggvärk. Hela kvällen blev jag omhändertagen av min make, rättare sagt, hela helgen blev jag omhändertagen av min make. Han har varit en klippa.

På fredagskvällen fick jag inta däckläge i soffan där jag blev serverad te, choklad och Baileys och fick välja film. Lördagen fick jag inte sova men det hade inte med min make att göra utan dottern. Hon skulle på kalas klockan tio, vilket jag personligen känner förstör helgen lite (vi brukar nämligen få sova fram till tio på helgerna annars). På kvällen var jag på fest, där jag släppte loss rejält och maken hämtade mig för att jag skulle slippa gå hem själv på natten. Inte så hälsosamt att göra som ensam tjej i Örebro nu för tiden har jag förstått. Festen var jättetrevlig. Jag blev av någon outgrundlig anledning utpekad av en kille på festen för att totaltråka mig hela kvällen. Men jag är van vid det, så det var helt i sin ordning. Jag måste ha någon inbyggd magnet.

Söndagen började med en mycket fnittrig yogastund för två bakfulla stackare. MrsData som är Yogalärare körde ett pass som bara jag och Bäääbs var med på, halv elva. Vi hade svårt för att hålla koncentrationen och var mycket oviga och trötta vilket resulterade i att MrsData ibland råkade sitta och göra övningarna själv efter att vi gett upp allt för tidigt. Och till samma adress återkom jag sedan för att ge betyg på boken vi läst i läsecirkeln. Våra läsecirklar går inte bara ut på att prata böcker, vi pratar mycket om annat också vilket medför många skratt och avkoppling.

Hela den här helgen har varit en avkoppling och jag mår tusen gånger bättre idag jämfört med i torsdag. Nya tag inför uppsatsskrivandet som skall vara klart på två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive