söndag 12 december 2010

Kvällen gick i pysslingens tecken

Detta var mål och medel för kvällen,
de fick göra fem var och jag hade två som visningsexemplar
när jag förklarade hur saker skulle bli gjorda.

Först fick de måla kropparna röda och kludda dit ögon och kinder,
mun var det inget krav på men den slank med på de flesta små nissarna.
Jag och maken ägnade oss åt att sy små luvor.

Sedan limmade de små dit luvorna och efter det blev det knutna, lilla femåringen fixade detta galant medan jag fick hjälpa sonen och jag hade nog minst lika mycket problem som han hade. Man behövde ha små slinka fingrar till den uppgiften. Dottern visade verkligen prov på det dagispersonalen påpekat, hon är en riktig liten pysselfantast för oj vad hon kunde.

Dottern limmade dit de små stjärnorna på framsidan perfekt och fick även hjälpa sin storebror med detta och i de färdiga resultaten är hennes nog de mest detaljrika och perfekta. Sicken femåring!
Visst är det ingen skillnad mellan dessa och de på kartongen?

3 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive