tisdag 28 december 2010

Det här med att se det positiva i det negativa

Jag fick tillbaka min magkatarr vilket är ett gissel. Magen är så kinkig nu, så fort jag stoppar något dumt i magen så säger den i från. Så jag kan inte äta för feta saker eller för mycket bröd eller annat sånt där skräp. Det innebär att jag kan inte vräka i mig godis, choklad (ja det är en egen kategori), läsk, bullar, mackor och sånt där. Jag kan inte äta för stora portioner för då blir det aj aj utan små portioner. Jag får helst äta lättsmälta saker och som är lätta i magen, fisk och kyckling till exempel och hålla mig borta från julbordets korvar och skinka.

Men vänta lite nu... ville inte jag gå ner i vikt?

Hmmmmm...

2 kommentarer:

  1. Hmmm, det gäller verkligen att se det positiva i allt :) Trots önskan om viktnedgång så hoppas jag på snar bättring.

    SvaraRadera
  2. Jo, nog håller jag tummarna för det också ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive