måndag 4 oktober 2010

Citat från dottern

(Kan upplevas roligast av dem som träffat henne)
Jag kommer in i köket där hon sitter och äter en smörgås och maken står och letar efter fiskbullar. Jag börjar prata med honom om vad vi ska äta till lunch då jag blir avbruten med en mycket bestämd och vass stämma:
"Det var så skönt när det var tyst här!"

Potatisen står på kokning och börjar koka över då dottern kommer inrusande för att uppmärksamma mig på detta.
"Visst var det bra att jag sa till?"
"Ja, det var jättebra att du sa till, du kan vara en riktigt duktig och omtänksam tjej många gånger"
"Ja, och det var ju viktigt att du fick veta det, eller hur."
"Ja, det var ju bra, vad var du rädd skulle hända om jag inte kom och vred ner värmen då? Trodde du att det kanske skulle sprängas"
"Nej, jag trodde att det kanske skulle rinna ner på golvet och bli slemmigt så ni skulle tro att jag kanske stått här och dreglat."

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive