fredag 15 oktober 2010

Ansiktslösa relationer


I går när jag satt på universitetet och pluggade med min grupp så var det en person som stod en våning upp med en ganska grov mustasch. Jag tyckte att han var bekant, alltså, jag upplevde att det var en viss person ur min bekantskapskrets, framförallt bekant inne på facebook för det är en av de där jag inte riktigt umgås med mer än skriver roliga saker till på facebook.

Nu är det väl någon som anser att man inte umgås då eller inte känner varandra eller kan anse att man inte kan kalla det bekantskapskrets om den bara finns på facebook, men som person som väldigt sällan kommer ut och faktiskt fysiskt umgås med folk är ett skämtsamt samtal inne på facebook eller roliga kommentarer inne på bloggen mycket värt *hint hint*

När personen kom ner för trappan så inväntade jag honom, han vinkade, jag vinkade tillbaka och konstaterade att det var den person jag trodde det var fast han skaffat lite mer hår i ansiktet sen sist. Det är fler på universitetet, där jag inte varit på ett och ett halvt år innan den här kursen, som jag inte känner igen eftersom de gömmer sig bakom en massa ny ansiktsbehåring. Än så länge har detta bara stått för den manliga delen av bekantskapskretsen, men inget förvånar mig...

I alla fall, det som slog mig med just den här personen var att första gången jag träffade honom som var så rolig och går att jämföra med det här tillfället. Vi träffades nämligen på en universitetsfest med tema, good guy bad guy. Jag hade gått som starfleet captain och träffade där och då Darth Vader. Jag och min goda vän Bäääbs snackade med honom hela kvällen och hade väldigt roligt, skrattade mycket. Bondade lite så där trevligt som man kan göra över några öl på en studentfest. (nej inte mycket bonding, jag är en gift kvinna, snuskhummer!)

Några dagar senare satt jag och Bäääbs vid universitetet och snackade lite skit då en kille kom fram till oss, en kille vi aldrig sett förut. Han stannade och snackade med oss som om vi kände varandra, fånade sig lite och var lite så där lagom pinsam som man bara kan vara om man faktiskt har träffats förut, kanske över en öl på en studentfest eller liknande. Jag och Bäääbs kände oss lite förvirrade, vem var denna man, vad ville han oss, var, när, hur???

När han gått och vi suttit och funderat en stund slog det oss båda två, det måste ju varit Darth Vader! Han hade inte tagit av sig masken på hela kvällen när vi snackade med honom så vi hade inget ansikte på honom, och rösten, ja, på en fest hör man kanske inte exakt hur en röst låter för det är så många andra ljud att hålla reda på. När han kom förbi igen så skrattade vi, pekade på honom och sa "Darth" han skrattade tillbaka och förstod att de där fågelholksuttrycken han sett tidigare hade stämt, vi hade inte fattat vem han var.

I går, när jag träffade honom igen, fast med mustasch var det lite åt det hållet igen.

Fast, på facebook har jag i alla fall lite mer koll på läget, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive