fredag 10 september 2010

Ibland tror jag blogger har ett högre medvetande

och gillar att använda det till att retas med jämna mellanrum.

Som till exempel i dag när jag skulle skriva en kommentar hos MrsData där jag pratade om min reinkarnationstro. Eftersom rättstavningsprogrammet inte ansåg att det fanns något ord som hette reinkarnationstro så blev det rödfärgat och jag per automatik rättade ordet för att efter att ha skickat iväg det inse att, det blev ju konstigt.

Jag skickar då ett kort tilläggsinlägg där jag just påpekar att det skulle vara reinkarnationstro och vad får jag då som ordkontroll?

Som sagt, en riktig liten retsticka är vad blogger är.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för länken till min blogg! Jag får faktiskt lite trafik från dig. Hoppas allt är bra annars!

    SvaraRadera
  2. Var så god Markus men jag förstår inte din formulering,"faktiskt"? tror du inte mina vänner är tillräckligt politiskt insatta :D ;)

    MrsData, ja! och du känner igen inlägget, erkänn!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive