måndag 6 september 2010

Ett tredje alternativ har dykt upp

Här har jag målat upp vårt sovrum också eftersom dess storlek och disposition helt plötsligt avgör hur väggar kan placeras.

Jag kom på att storleken på barnens rum inte skiljde sig beroende på på vilken sida av huset de placerades. Om man nu gör som på alternativ ett fast bara flyttar rummen till dagens vardagsrum så kan man ju äta tårtan men ändå ha kvar varenda smula.

Den öppna delen ut mot verandan, köket, badrummet och alla får sovrum.

När barnen flyttar hemifrån kommer det vara en enkel match att göra om huset till en lagom lya för två gamlingar utan att behöva känna att man måste sälja och flytta till något mindre.

Jag tror på det här, gör du? Eller ser du fallgroparna jag missat?

5 kommentarer:

  1. Helt ärligt och brutalt utlämnande,,,,när barnen blir större vill ni inte ha deras sovrum så nära ert :)
    Jag vet att ni tappar möjligheten till er fina uteplats, men jag skulle ändå välja att ha barnens rum där lilltjejens rum ligger idag.

    SvaraRadera
  2. Något vi faktiskt tänkt på :) Som det ser ut nu så är det ju en yttervägg mellan vårt rum och barnens rum förutom där dörren är och ett fönster där vi bara har en skiva. Man kan ju förstärka där skivan är och vid dörren så tror jag inte vi behöver oroa oss ;) med tanke på att lite ljud går igenom en yttervägg :D

    Så jävla vild är jag tyvärr inte :D

    SvaraRadera
  3. Jag tror snarare det är barnen som inte vill ha sina rum så nära mammas/pappas. Inte för att ni är vilda Perny, utan för att de kanske är det.........

    Annars tycker jag att det är ett lysande förslag!

    SvaraRadera
  4. Ja om jag säger så här,,,det är en ömsesidig önskan att inte ha rummen för nära varandra :D

    SvaraRadera
  5. Jag kan förresten förklara lite mer på lördag, det är inte bara vildhet jag pratar om, jag och maken brukar inte heller vara så vilda :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive