söndag 1 augusti 2010

Vilken trevlig dag jag fick

Eller ska jag säga, vilket trevlig helg jag fick!

Först var det ju maraton i går, otroligt roligt och trevligt. Idag skulle vi ha läsecirkel vilket är roligt i sig socialt och trevligt, sånt gillar jag. Min gamla jobbarkompis ringde och frågade om min son ville komma över och leka med hennes son. Det ville han. Sagt och gjort. Jag åkte över med honom och dottern kom också med och jag blev sittande, samspråkades med en kopp te och kladdkaka ända tills klockan var allt för sent inför att hämta upp de andra medlemmarna till läsecirkeln.

Vi hade väldigt trevligt och blev bjudna på goda scones, mums. När klockan närmade sig halv fem var det dags att åka och hämta upp sonen igen så det bar av till jobbarkompisen. Då hon frågade om vi skulle bli kvar ett tag sa jag att vi inte ätit sedan frukost så vi behövde ta något snabbt att äta. Då blev vi spontanbjudna på middag hos dem och blev kvar där tills sju.

Ja, det är vad jag kallar spontan social samvaro. Jag gillar det, jag är inte mycket för att sitta hemma själv och ruttna så jag är inte svårflirtad när det kommer till att umgås.

Nu film, kvällsmat och söka jobb.

Gud vad jag hellre skriver roman än jobbansökningar, men nöden har ingen lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive