söndag 20 juni 2010

Välkommen motivation

försvinn bitterhet och förtvivlan nu ska här Jävlarimej viktreduceras!

För den som inte är insatt så började det vintern 2007 med att jag gick med i xtravaganza. Då vägde jag 107 kilo. Redan i maj 2008 vägde jag under 80 kilo. Som lägst vägde jag 72 kilo. Livet lekte, jag var hälsosam och mitt slit hade gett bra resultat, men, jag fick för mig att 107 kilo var långt borta. Det var ju en absurd vikt som jag aldrig, jag upprepar aldrig skulle uppnå igen. Jag skulle aldrig någonsin gå upp över 80 igen. Snart nådde jag 80 och tänkte att ja, men åttio är ju inte absurd fettma, bara jag inte går upp över 85. Snart hade jag gått upp över 85 och tänkte att ja, men jag väger ju inte över nittio i alla fall.
Snart vägde jag över nittio och fick panik, försökte några snabba kurer för att komma ner till under nittio igen vilket jag gjorde men gick sedan upp till dryga nittio igen.

Idag väger jag 97,5!

97,5!

Det är inte smalt och hälsosamt det inte.
Jag vill tillbaka till 72 kilo igen... och det ska jag. Ni kan följa min viktresa under den nya flik jag ska öppna, en sida som ska peppa mig att hålla in den skenande viktresan som åker åt helt fel håll. Länken kommer ligga uppe under bloggrubriken.

Where it all begun vintern - 07/08

sommaren -08

Idag sommaren -10

Men jag är som sagt inte bitter för jag kan göra något åt det och jag börjar nu!
Här ser ni mig efter en snabb morgonpromenad före frukost!

5 kommentarer:

  1. Härligt Perny! Låter suveränt bra. Lycka till och du vet vart bästa stötningen finns!

    SvaraRadera
  2. Tack, jo du, peppning är nog en av de viktigaste sakerna jag behöver just nu och inte ursäkter till att förstöra min diet som jag fått under all tid jag gått upp.

    SvaraRadera
  3. Du fixar detta!! Det vet jag!! Jag tänkerINTE tävla med dig för jag skulle förlora stort =( Puss å kram

    SvaraRadera
  4. nej du Mipi, det där stämmer inte! Om det är någon jag känner som är enveten och som mer eller mindre tränar hela tiden så är det du!!! Jag är riktigt imponerad av dig!

    SvaraRadera
  5. Åsa (Valerina)20 juni 2010 kl. 22:48

    Lycka till vännen.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive