tisdag 9 februari 2010

Tisdagstema: husdjur.


Jag har ju varit med för länge sedan och fotat tisdagstema, jag har då varit för ambitiös för mitt eget bästa. Jag har bara velat ha perfekta bilder tagna med vår systemkamera med rätt ljus och rätt vinkel och allt sånt där som gör att jag inte hinner ta bilderna. Nu har jag bestämt mig för att inte vara så petig utan bara fota för att det är skoj och försöka väcka intresset igen, med min mobilkamera som jag har med mig överallt, så här är mitt tisdagstemabidrag: Husdjur. Här kan ni se andras bidrag till temat.

7 kommentarer:

  1. Bra tolkning och bra tänkt. Att fotografera ska vara kul! :)

    SvaraRadera
  2. Fin bild och bra tolkning!
    Jag säger som Wildhearts, att fota ska vara kul...
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna, kul att ni gillar min tolkning :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med de andra. Det ska vara kul att fota. :) Kul tolkning.
    Ha en fin onsdag.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive