måndag 22 februari 2010

Tålamodsprövande samtal

Ibland tror jag att barn har inprogrammerade konversationsalternativ som liksom bara är till för att driva oss föräldrar lite till vansinne och för att få oss att ge upp, men det funkar inte alltid.

Som vid middagen idag:

-Mamma, får vi efterrätt idag?
-Nej, det är måndag i dag, vi åt massa skräp i helgen, finns ingen anledning att äta efterrätt idag.
-Men mamma, OM vi skulle fått efterrätt, vad skulle vi fått då?
-Eeeeeh, va, jag sa ju att det inte blir någon efterrätt.
-Ja det vet jag väl men jag undrade bara vad vi skulle fått OM vi skulle fått efterrätt
-Ja men herre gud! Eftersom vi inte har planerat någon efterrätt så har väl inte jag någon aning om vad det skulle bli om vi nu skulle ätit någon, för vi ska inte äta någon efterrätt.
-Ja... men jag ville bara veta vad vi skulle fått...

???

4 kommentarer:

  1. Barn är roliga! Undrar vad svaret blivit om du hittat på nån efterrätt?

    SvaraRadera
  2. Ja då skulle min unge herre ha begärt att få just det jag kommit med förslag och han skulle inte gett sig förrän det blivit så. Det är ju uppenbart :)

    Förövrigt så åt dottern inte något alls av middagen, men det var ju väntat och ett helt annat blogginlägg :D

    SvaraRadera
  3. Hehe ja jag tänkte just att det nog var sonen som hade sagt så där,,,,kunde riktigt höra hans röst i huvudet :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive