söndag 28 februari 2010

I morgon smäller det

I morgon smäller det får då är det mars och då börjar marsutmaningen. Jag gjorde ju mätning på var jag låg när det gällde armhävningar och dylikt i torsdags och promenaden kom jag i väg på i dag. Jag tog mig 5,5 kilometer (kunde inte hålla mig till 5 kilometer för en sådan runda hade jag inte) i snömodd och halka på 55 minuter. Det kan ju bara bli bättre då väglaget kommer vara bättre då och jag kommer (förhoppningsvis) vara i bättre form.

Vad är det för belöning jag ska få när jag är klar med utmaningen, jo, en massage funderar jag på. Det är andra som gett mig förslaget och jag kan tänka mig att jag behöver en sådan avslappnande avkopplande sak, så, massage blir det.

Frågan är väl bara vad jag ska ta fram för affirmation. Något peppande och bra som jag dessutom ska kunna tro på.

Det får jag nog fundera på tills i morgon.

1 kommentar:

  1. Åsa (Valerina)1 mars 2010 kl. 22:19

    Ja men det är ju ett helt ok tempo även utan snömodd :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive