lördag 20 februari 2010

En insnöad lördag



Planen var att åka till Stockholm där barnen skulle få leka med mormor och morfar medan vi lekte med Zizzi och hennes make. Då de gått ut med varningar om att man ska hålla sig ifrån vägarna just i vårt område så tog vi beslutet att stanna hemma. Vi funderade väl på om vi skulle åka och bada på gustavsvik men maken känner sig lite för snorig för det. Vi har även pratat om att gå ut med barnen så dom får åka i backen och jag kan få fotografera det vackra vita landskapet innan det försvinner.

Problemet är ju bara att det snöar forfarande för mycket för det och vi är lite för lata och bekväma för tillfället så det blir nog varm choklad, ice-age-filmerna, godis och lite städa när vi orkar.

I kväll blir det american psycho och bäjlis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive