lördag 12 december 2009

Olika prioritet och erfarenhet kanske

I dag beställde jag taxi inför vår avfärd:
  • Hej jag skulle vilja beställa taxi
  • tills när?
  • svarar
  • varifrån?
  • svarar
  • destination?
  • svarar, och det kommer vara två barn i bilen så vi behöver ha kuddar.
  • okej.
  • och vi kommer vara fyra som åker
  • okej
  • och vi kommer ha rätt så mycket packning
  • okej
  • så det kommer en bil vi får plats i menar jag
  • okej, då ska jag upprepa beställningen upprepar tid, plats och destination.
  • okej, men du har väl med det där med barnkuddarna va?
  • ja visst
  • okej, och att vi är fyra och att vi har mycket packning
  • nej
  • nehej, varför inte, det är väl viktig information
  • varför då?
  • Tja, så vi får plats.
  • vadå, tror du inte ni får plats i en vanlig personbil
  • tja, vi är som sagt fyra stycken, vi har två barn på kudde och en massa packning, jag vet ju inte vad ni har för bilar men det är ju fånigt om det kommer en bil med litet bagageutrymme och som är för trång för oss och så måste ni hämta en ny bil och så missar vi tåget och, ja, det skulle väl vara lite jobbigt.
  • okej, jag beställer en stor bil då
  • okej, gör det, det låter bra
Okej, jag vet inte, men ibland känns det som om man måste göra tankeverksamheten åt andra människor, och då handlar det om deras arbete. Eller så är det jag som är gnällig när jag inte ser fram emot att sitta inklämd i baksättet mellan två barn på kudde i en vanlig personbil och troligen med en eller annan väska i knät och lite julklappar framme vid fötterna på maken. Men det är ju som sagt jag som kanske är lite bortskämd och förväntar mig onödig service när jag måste betala överpris för att ta mig till stationen.

1 kommentar:

  1. Hehe ja jag har ganska nyligen skött tankeverksamheten åt en yrkesperson också,,,,lite smått irriterande.
    Hoppas det kommer en ok taxi så ni sitter bekvämt.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive