måndag 23 november 2009

Det går bara utför efter 25

var det en jobbarkollega som sa till mig idag. Varför sa hon det? Jo, därför att min kropp verkar inte vara mycket att ha längre.

Jag stod lite förstrött och pratade med en kollega då jag kände att min fot kändes lite stel. Jag gick ner och skulle byta några ord med en annan kollega som för tillfället var upptagen i telefon. Jag avvaktade lite vid dörren och passade då på att att stretcha foten lite, den där som var lite stel. Jag vred foten i vida cirklar och då!

HÖGG DET TILL!!

SHIT VA ONT DET GJORDE! Ända upp till höften strålade smärtan. Jag gjorde rejäla grimaser och linkade bort till mitt rum. I närmre en minut satt jag på min stol och oroade mig över min väldigt onda fot. Vad kunde jag ha gjort. Hade det där ökända korsbandet gått, som det brukar göra på alla de där gymnasterna? Hade hela foten hoppat ur led?(är tiden)

Efter en stund så började smärtan ge med sig och jag jag vågade sätta ner foten på golvet igen. De första stegen gjorde ont men snart så var det okej och jag trodde väl nästan att smärtan skulle vara ett minne blott, men nej då. När jag gick upp för en trapp, vilket åtminstone gör att jag piruettar lite mer med fötterna än när jag bara går i genom en korridor (med undermedetet fixerad fot) så högg det till i foten igen.

Jag berättade detta för en kollega som just yttrade de där visa orden: du vet, du är över 25 nu, då går det bara utför. En annan påminde mig om att jag hade varit på yoga i går, jag hade säkert använt någon muskel eller liknande som jag inte visste att jag hade som idag ville påminna mig om det.

Tack för den televerket!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag fyller 25 varje år då :D
    Hoppas foten känns bättre imorgon och att det onda håller sig borta.

    SvaraRadera
  2. Det är lugnt lilla frun. Det har mer att göra med min egen otränade kropp än din yoga. Jag är nog faktiskt intresserad av att få lite instruktioner så man kanske kan smygträna inför starten sen i var ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive