fredag 13 november 2009

Det började som fredagsmys


Och slutade i fullständigt kaos!

Anledningen. Vi myste med pizza, ostbågar och läsk. Dottern hittade tre maränger som blivit över från gårdagens glassinferno och delade upp dessa mellan oss (hon är extremt rättvis, jag sa först att jag inte ville ha och då delade hon en till sig och två till brorsan, jag hoppade in och tog en så det skulle bli rättvist). Hon vill självklart ha chokladsås på dessa för det hade hon dagen inna och det var ju jätegott. När vi var klara hittade hon lite bitar kvar från marängerna och smulade ner dessa i en bunke, hällde chokladsås över och smulade dessutom ner lite ostbågar i geggan. Detta var inte geggigt nog för henne så hon var tvungen att hälla lite dricka på det också. Den skulle det ner i pannan och bakas till fina kakor. Här avbröt jag det hela och och fick gå och lägga sig. Jag försökte plocka undan men hon skrek att det inte skulle hinna mögla innan i morgon så det kanske kunde stå så hon kunde fortsätta baka då istället. Jag ska nu när hon somnat, städa undan, och försöka motivera henne till att kanske baka något ätbart i morgon istället. Hon anser att det hon påbörjat under kvällen är ätbart och ville att jag och hennes bror skulle smaka. Behöver jag säga att vi vägrande!

3 kommentarer:

  1. Uäck, jag förstår att du vill städa undan ikväll när hon har somnat :)

    SvaraRadera
  2. Lägger du märke till hur kräklik den där geggan är i fatet, det som hon mojsat till

    SvaraRadera
  3. Haha ja det har du helt rätt i :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive