torsdag 24 september 2009

Utmattad? Jag?

Läkaren tittade igenom resultaten av proverna, tittade fundersamt på kvinnan som satt på britsen framför sig och sa:
"Jag kan inte hitta något fysiskt fel på dig. Dessa symtom du känner, de kan även uppenbara sig vid utmattning. Du har inte känt dig stressad eller så på sistone"
Kvinnan kände hur det tårades sig bakom ögonen, hur en ström av känslor vällde över henne. Sedan svalde hon, höll tillbaka tårarna och log forcerat medan hon sa:
"Du är säker på att det inte är en liten lunginflammation jag har ändå, eller kanske lite influensa kanske?"

3 kommentarer:

  1. Ja men då ska ju karlen vara ledig också, han gör ju inte annat än att bara jobbar och jobbar och jobbar varje kväll.

    Läkaren sa att jag var dubbelarbetare och att vi måste försöka göra något för att avlasta mig på kvällarna. Känns lite småjobbigt just nu tycker jag. Appropå dubbelarbete, nu ska jag gå och hämta mina små sötnosar.

    SvaraRadera
  2. Du och jag och en massage någonstans. Sen massor med te och nån god liten chokladbit kanske. Och så kommer vi hem till Penko och Frenko som har lagat mat åt oss. Och barnen är vattenkammade och välartade. Utopi?

    SvaraRadera
  3. Ja men först lät det ju rent troligt och riktigt bra, men det sista var väl lite väl att drömma va ;)

    Jag skulle nog behöva ha hem en sån där byggfirma till huset tillsammans med ett städteam tror jag för att jag ska bli riktigt lycklig tror jag :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive