söndag 16 augusti 2009

Kvällens nattning av fyraåringen

-vilken bok vill du jag ska läsa
-ta vad som helst
*tar en bok om en dinosaurie och klättrar upp i överslafen till dottern*
-men, inte den boken
-men du sa ju att jag kunde ta vad som helst
-ja, vad som helst bara det är rosa
-ja men nu blir det den här boken, jag tänker inte klättra ner igen nu
-MEN JAG VILL INTE HÖRA DEN BOKEN DEN ÄR INTE ROSA!!!
-"hej"
-NEJ NEJ NEJ NEJ, JAG VILL INTE HÖRA DEN SLUTA LÄSA
-"Jag heter Tyra"
-UAAAAAÄÄÄÄÄ SLUTA *dottern sparkar vilt omkring sig och slår i väggarna*
-"Jag levde på den här jorden för länge sedan"
-SLUTA SLUTA SLUTA LÄSA DEN DUMMA DUMMA BOKEN, JAG VILL INTE HÖRA DEN DUMMA BOKEN
-Inga människor har någonsin sett mig
-MEN SLUTA LÄSA DÅ, JAG VILL HÖRA NÅGOT ANNAT
*jag tystar och tittar på min dotter som är rödgråten, högröd och ilsken*
-DUMMA DUMMA, JAG VILL INTE HÖRA!!!
-men du, om jag skulle ta boken och doppa den i en burk rosa färg, så den blir rosa, skulle den vara okej då?
-...ja...
-Nu är du en knasboll, vet du det?'
*tystnad*
-Du mamma, jag kom just på att jag kommer inte ihåg vad som händer i den här boken så du kan läsa den för mig ändå.
-så bra då.
-Ja men du får gärna börja från början, för jag hörde inte vad du läste då
-nej, det var ju något konstigt som skrek och bråkade här inne, det var ju riktigt störande, kan förstå om du inte hörde något över det ljudet
-ja, det var jag.
- Ja det var det..."Hej, jag heter Tyra..."

Hon somnade rätt så fort efter den här händelsen, ingen som tror att hon var trött va?

4 kommentarer:

  1. såååååååå det är typ bara rosa som gäller... jissessss är det det som jag har att vänta mig eller??? huaaa

    SvaraRadera
  2. det behöver då rakt inte bli så, min dotter är extrem. Jag var ju aldrig sådan så jag förstår inte hur det gått till, man kan lätt säga att det inte är genetiskt i alla fall för det finns inte i övriga släkten ;) .

    SvaraRadera
  3. Underbart! Du MÅSTE spara inläggen om barnens tokigheter och låta de läsa sen när de blir lite äldre!
    Kram cissi

    SvaraRadera
  4. Jösses vilket tålamod du har. Hade det varit nån av mina när de var små så hade jag efter typ 2 vrål sagt godnatt och gått :D

    Skön berättelse, spara den och låt henne se den när hon blir större :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive