torsdag 28 maj 2009

Teaswapping

Ännu en positiv sak med facebook förutom att man skriver på helt störda avtal för att vara med och att man ger bort rättigheterna till allt man lägger upp då sidan, så kan man träffa folk med samma smak och intressen. Detta har skett nu, jag är med i teaswapping. Jag teaswappar med en tjej från USA med ett norskt efternamn, tycker jag i alla fall det låter som. Jag fick paketet i dag och kommer skicka en låda te till henne i morgon.

Det här var lådan jag fick av min amerikanska teaswappingfriend.
Vi hade kommit överens om att swappa 100 gram te och välja själv hur många olika smaker med mera.

Det här är teet jag fick. 8 olika smaker i 5 olika märken varav ett märke verkar vara läkande på något sätt. Jag kommer att avnjuta en smak varje kväll och rapportera här inne vad jag tyckte om dem. Arom, smak, upplevelse, hela köret.

Det här är vad hon får av mig. Vi dealar i lite olika sorter, hon i tepåsar och jag i löste. Jag har inte tepåsar och jag tänker inte köpa in några för ändamålet heller, speciellt inte eftersom jag ska skicka mina favoritteer, dom finns inte i tepåsar. Det här är vad hon får av mig:
Blåkulla, Glöggte, söders höjder, lady grey,
höstglöd Chai assam
och gute.

2 kommentarer:

  1. Kul! Kan inte du och jag teaswappa också, fastän jag inte är med på fejset? Du får en av mina favvisar och jag får en av dina. Nästa gång vi ses kanske? Som jag hoppas blir snart! :)

    SvaraRadera
  2. Absolut, tycker jag låter mycket trevligt. Du kanske till och med vill vara med på te-prövningskväll i kväll ;) jag hör av mig.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive