lördag 23 maj 2009

På begäran

Jag berättade om den fina lampuppsättningen vi hade i vardagsrummet som nu är borttagen. Det var någon som tyckte att jag borde lägga upp bilder på den vackra skapelsen, so here goes. Av någon outgrundlig anledning så har vi inte tagit några bilder av den när handdukarna hänger i så ni får hålla er till godo med detta:

Tänk er denna med handdukar hängades i på ena sidan så den hänger snett.

Sen får vi lägga till att vid jul blev den lite mer utsmyckad,
vilket blev kvar och då såg den mer ut så här



Och sen är det viktigt att inte glömma att den var inte själv,
den delade takyta med dessa, på en vacker sned rad.

2 kommentarer:

  1. Den kransen på rätt plats är nog jättefin tror jag. Minns att jag såg han den där,,,interdnings-Ernst med det konstiga efternamnet gjorde en stor krans att ha över ett långbord som var juldukat,,,,jättefint var det :)

    SvaraRadera
  2. Okej, ännu en anledning till att jag inte vill ha kransen, har sååå svårt för ernst kirstajgerbajger. Allt han säger gör jag tvärt om...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive