måndag 13 april 2009

Jag, tävlingsinriktad???

Neeeeej då!

När jag gick på datorteket i Uppsala för herrans massa år sedan så kunde jag redan allt som de vill lära mig. Jag hittade i ett av hörnen en liten dator, specialdator, där alla bokstäverna var övertejpade och det fanns ett tidur och en räknare på apparaten. Jag blev lite funderas på vad detta kunde vara så jag frågade. Det var en dator som regestrerade hur många bokstäver jag slog ner i munuten, hur många ord och hur många rätta ord med mera. Eftersom det inte gick att se hur bokstäverna satt så var det helt upp till min kunskap i detta samt om jag hade rätt fingersättning som avgjorde. Jag testade och fick det bästa av alla som deltagit i detta på det datorteket vilket jag kan tacka bytet från tyskan till kontor och handel i åttan. Resten av tiden på datorteket ägnade jag åt att knappa in bokstäver så fort jag kunde, skitkul.

Nu är det antal år senare och jag har märkt att mina fingrar har börjat lida av demens eftersom jag ofta får gå tillbaka och ändra ord som har blivit fel. Någon extra bokstav här och där och helt fel bokstav någon annanstans, men att skriva fort är fortfarande något jag vill påstå att jag gör.

När jag lallar in på Skrivarmammans blogg och ser att hon varit inne på en sida där man kan avgöra hur många ord man kan skriva på en minut så är jag inte sen att försöka slå hennes rekord, eftersom allt är en tävling för mig. Från början ville jag bara se hur det gick, men när jag fick 46 rätta ord på första försöket ville jag ju inte vara sen att försöka få tre ord till, bara för att. Efter tre försök hade jag 48 rätta ord och sen gick det utför. Det blev bara sämre och sämre och det var först efter ett tag som jag kom på att jag skulle ju spara mitt resultat. De bästa resultaten blev därför inte sparade utan det bästa av de sämsta är sparade.

You reached 195 points, so you achieved position 25589 of 66848 on the ranking list
You type 374 characters per minute
You have 45 correct words and
you have 5 wrong words

De bästa poängen jag fick låg över 250 poäng.

Jag skojade även till det och gjorde ett på engelska

39 words

Typing Test


164 points, so you achieved position 1575893 of 3170022 on the ranking list
Jag ligger på den övre halvan av de deltagande engelska skribenterna, nästan lite pinsamt för dem va?

3 kommentarer:

  1. "You reached 327 points, so you achieved position 3717 of 67460 on the ranking list


    You type 409 characters per minute
    You have 49 correct words and
    you have 0 wrong words"

    :P

    SvaraRadera
  2. Ja men det var då själva faaa...

    Och jag som trodde jag var bra på det där :(

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive