onsdag 15 april 2009

Femtonspel

Var jag än vänder mig kan jag spela femtonspel. I går gjorde jag det på tomten. Jag började med den lilla skeva plattade uteplatsen precis innanför parkeringen. Jag flyttade på all skit vi hade där, förutom tvättmaskinen som var för tung, och sen flyttade jag dit utemöbler som stod inne i den överfulla pergolan.

Inne i pergolan fanns fler utemöbler, löjligt mycket frigolit, en aldrig använd cykel, en nermonterad parkbänk, en trasig soffa, bassänger, skräp och högar av gamla löv. Jag tömde pergolan, sopade och ställde sedan in utemöblerna och allt annat fick hitta nya bostäder.

När jag gick där och släpade runt saker så kom jag på att jag ska göra en inventeringslista som vi sedan kan gå igenom och se vad som får bo kvar hos oss och vad som måste flytta till nya hem. Det som bor kvar måsta så klar ha ett bra ställe att bo på. Jag kommer lägga upp intenteringslistan här, är det något någon vill ha så skrik till, innan det hamnar på blocket eller soptippen, så får vi se om vi kan lösa det på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive