söndag 22 mars 2009

Min flitiga dag resulterade i

Pizzabullar.
Dessa har hawaiismak, fast vegetariska för det fanns ont om skinka.
Det jag gjorde var alltså att sätta en helt vanlig pizzadeg. Kavla ut denne och sedan bre den med chilisås, riven ost och krossad annanas samt krydda med pizzakrydda. Rulla ihop alltihopa och sedan skära rullen i kanelbullsstora bitar, lägga i bullformar och in i ugnen på 250 grader, ungefär tio minuter.

Jag personligen ger dessa bullar tio tummar upp av tio tummar. Jättebra mellanmål att bara slänga in i mikron, eller äta på stående fot, har hört att dom ska smaka bra kalla också.

Barnen, vilka jag egentligen gjorde dem åt var dock lite gnälligare, men det skulle dom ju vara även om jag skulle ge dom deras absoluta favoriträtt, bara den råkade komma i lite fel form, men vänta lite nu...

det var ju precis det jag gjorde, ja just det ja!

Så det kan gå med konservativa ungar men jag ska nog kunna omvända dom!

Kanelbullar
Det är så klart en helt vanlig vetedeg och sedan har man, när man kavlat ut dessa, massa fett, matta socker och superdupermycket kanel på så smakar dom underbart. Av mig fick dessa nio av tio tummar upp. Jag gjorde godare i fredags helt enkelt. Ungarna gillae i alla fall dessa och när jag sa att dom inte kunde få fler kanelbullar än pizzabullar (de vägrade ju smaka från början, på pizzabullarna alltså) så fick dom i sig en pizzabulle var. I dag ska dom få en bulle till var, men inte förrens efter maten!

Matbröd.
Det såg jättegott ut, det verkade kunna bli så gott. Det är gjort på dinkelmjöl, osiktat, grovt och fint bröd, tänkte jag, men nixpix.
Det var hårt så man kunde använda det som vapen och smaklöst, torrt. Kommer inte gå åt. Kanske ska gå och mata ankorna vid vattnet någon dag tillsammans med ungarna.
Maken smakade och bad om ursäkt tusentals gånger för att han inte tyckte om det och troligtvis aldrig skulle äta det igen.

Det får två tummar upp av tio, det går ju att äta om det skulle vara svält, men så illa är det inte ställt här än... så!

Det slutade alltså med att det mest blev onyttigheter bakat i hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive