söndag 8 mars 2009

Furniturebox.se har läskig reklam

Vet inte om ni hört radioreklamen för furniturbox, den så kallade: svindlande sovrum.
Det är i alla fall en ung kvinna (jag tror i alla fall hon är ung, men det är ju svårt att säga, hon kan ju vara äldre än mig och då är det väl många i bloggsfären som inte anser henne vara ung längre, men jag är ju ung, tycker jag i alla fall, skit samma) som läser ur boken "svindlande sovrum" (säger dom i alla fall, men det är ju bara den lilla biten som finns för det är ju reklam)
Den går på något liknande sätt som det här:

"Bla bla vaknar och sträcker sig mot solljuset som tränger in genom de vita gardinerna, Hon tittar på något som hon är så nöjd över matchar något annat som hon är så nöjd över och (här blir rösten hos uppläsaren lite snabbare och häftigare) plötsligt märker hon att det är någon bredvid henne i sängen och hon kaster sig ur sängen och landar på Emelie Brown, den slitstarka och handtuftade mattan" Och där slutar den.

Dottern var med mig i köket en gång när denna reklamuppläsning ägde rum och min fyraåriga lilla linhåriga tjej tittade på mig med stora ögon och utbrast, men nästan lite darr i rösten: "va lääääääskit!!!"
"Tycker du?" sa jag lite förvånat, "Vadå då?"
"Att mattan levde och var bredvid henne i sängen"

2 kommentarer:

  1. Haha jag måste hålla med din dotter där, sjukt läskigt de där! :P

    SvaraRadera
  2. Jo, reklam i sig är ju läskigt men att tolka reklam som små barn, ja då finns det nog inte gränser för hur otäckt det kan bli :D step a side Alfred Hitchcock...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive