söndag 4 januari 2009

Dagsrapporten är

ett minus på 0,7 som alltså resulterar i en vikt på 78 kilo vilket betyder att jag har 3 kilo kvar tills den 15. Inga promenader idag då termometerna stod på 19 grader när jag gick upp. Ska nog wii-fita senare, annars, datorsittning hela dagen (inte den bästa viktreduceringsträningen, jag vet, men ett nödvändigt ont).

Jag har funderat lite fram och tillbaka på vad jag äter hur jag äter och när jag äter, ja man kan säga, jag har tänkt mycket på energivärden och sån där skit. När man går på helfart så lever man på 500 kalorier vilket ligger en bra bit under svältgränsen. Just 500 kalorier gör att man skyddar muskler och inre organ från att utsättas av denna svält. Jag har nu levt på mina soppor, tre om dagen, alltså 500 kalorier plus ett lagat mål. Vad blir det för kalorier? Ligger jag mellan svältgränsen och 500 och alltså utsätter mig kropp för för stora påfrestningar? Jag har ingen aning om hur många kalorier jag får i mig på det där lagade målet (eftersom jag är helt nollad på kaloriräkningar) så det är omöjligt att veta hur många kalorier jag får i mig totalt. Jag har ju rasat i vikt men jag har mått bra, knappt varit hungrig alls faktiskt. Jag har ätit ganska rejäla luncher så sett.

I går däremot så åt vi kokt torsk, kokt ägg och kokta grönsaker. Jag blev inte mätt på maten och i dag känner jag mig rejält bakis. Kan det vara så att om jag ska ha den här dieten så måste jag ändå äta rejälare än om jag går på halvfart? Idag kommer jag i alla fall köra en liten pause där jag käkar enligt halvfartsmodellen och sen får vi se om jag går på det jag kört med tills i går eller om jag går på helfart några dagar. Vi får se i morgon, visst är det spännande, vad det än blir så ska det nog kunna reducera tre kilo i alla fall.

1 kommentar:

  1. Tjo, jo jag är med på uppsamlingen. Jag har en del kvar, men jobbar på så gott jag kan. Jag försöker att vara positivt inställd och försöker att låta bli att stressa upp mig alldeles för mycket. Jag hoppas att jag blir klar till inlämningsdatumet bara.. :(

    Hur har det gått för dig? Såg att Erika skulle opponera på dig :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive