lördag 6 december 2008

Testa nerver - check!

I går var vi på Betnér vilket var väldigt trevligt. Jag och maken var inte helt friska och kunde inte riktigt få utlopp för våra hysteriskratt så som man ville och egentligen ville jag gärna ha min säng stående i lokalen så jag kunde njuta denna humor liggandes kanske med en liten kopp te för halsen.

När vi kom dit så hände något lite ironiskt, något som Betnér själv skulle kört ett bittert nummer om om han hade varit vi. Det var groteskt lång kö och jag såg att den gick till garderoberna och eftersom vi var frusna och inte helt friska så bestämde jag mig snabbt för att ta med jackan in. När vi kom fram så fick vi veta att vi inte fick ta med jackan in. Det fanns ingen information om detta vid tidigare tillfälle och vi var nu tvugna att betala 20 kronor extra för att någon brandsnubbe fått för sig att det skulle vara brandfarligt om man tog med sig jackan in. Jag tror nästan att det är tvärt om, om man tar med sig jackan in så tar man sig ut snabbare när det väl brinner eftersom ingen idiot kommer stanna till för att få tag på sin jacka mitt i eldhavet och paniken.

Vi blev i alla fall tvingade till att betala 20 kronor extra per person för något vi inte visste i förväg. Varför inte bara ta 20 kronor extra i biljettpriset när det ändå var en tvingande lag att hänga in skiten. Sen tog dom 40 kronor av mig och maken men dom hängde våra jackor på samma galge. Vad är det egentligen? Som om man får betala för två bullar men eftersom vi är gifta och lite tjocka så räcker det ju med en för oss tillsammans. Betalar man för två ska man väl få två, eller?

Vakten lovade att föra våra synpunkter vidare till högre instanser.

Efter att ha haft en riktigt rolig kväll lyssnandes på Magnus åsikter som stämmer väldigt väl överrens med, åtminstone mina åsikter, så kom vi hem till huset igen. Magnuz (alltså inte Betnér utan Nord) satt vid datorn och påpekade hur mycket skit jag hade öppet (mitt arbete, olika söksidor, bloggsidor, msn och en massa annan skit) och att datorn ville göra någon uppdatering. Ja ja, stäng av den och låt den uppdatera då. Magnuz trycker på den knapp som ska stänga av datorn men det gick väldigt fort mot vad det borde ha gjort. Sen startade inte datorn i gen. "on"-knappen lös, men inget annat. Det fanns inget som indikerade på att hårddisken jobbade och skärmen var totalsvart.

Jag kände inte panik, jag blev förbannad. Maken skulle säkert uttrycka det som att jag var hysterisk men det var jag inte, jag var rent irriterad och förbannad på omvärlden och ansåg att det var jääääävligt orättvist om datorn skulle pajja just nu, för det hade jag INTE tid med!

Vi fick gå och lägga oss helt ovetande om datorns framtid, sladden urdragen och batteriet borttaget och idag...


...startade datorn vilket var en jävla tur för den! Den hade i annat fall fått känna av hur det är att flyga, i flera sekunder. Nu, back to uppsats!

3 kommentarer:

  1. Jag hade KRÄVT två galgar. Vägrat gå därifrån förrän vi fått två, ställt till med en jävla scen. Bara därför att. Jag HATAR när man ska tvingas betala för saker och tjänster som man inte ens får.

    SvaraRadera
  2. Hur fasen kan man särskriva ordet "igen"?

    SvaraRadera
  3. Annapladder: om jag inte vore sjuk och trött så hade jag nog gnällt, men nu regestrerade jag det bara, suckade och gnällde till min man och på bloggen istället :)

    K apt en st o fil: Det är inte så svårt, det är bara att använda mellanslagsknappen (eller vad den nu heter) så blir det ett mellanslag där man väljer.

    Prova själv, det är inte alls svårt, man kan göra det precis var som helst i texten, kära kap ten sto fil ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive