tisdag 30 december 2008

Nu ska uppsatsen vila

Jag har just skrivit ett första utkast av hela uppsatsen och skickat den för granskning hos min far. Maken skall få göra en genomkörare och se till att den håller språkligt. Det enda som saknas nu är sammanfattningen och den gör jag i helgen.

Maken har varit en riktig klippa idag. Jag satt och kände ångesten rinna ur öronen på mig och motivationen var helt väck. En bild av fika blev starkare och starkare och då kom maken in med en kopp te och tre pepparkakor. Det kunde inte varit bättre.

Han har dessutom roat sig med barnen medan jag skrivit. Vi har köpt en ny skrivare, en sån där multifunktionell som inte bara är en skrivare, det är en spis, ett kylskåp samt en dvd samtidigt... nä skämta bara, men det är en skrivare, kopiator och scanner på samma gång. Najs.

Den kom i alla fall i en rätt stor låda och den lådan är nu ombyggd till ett rymndskepp med fönster, ratt, dator, stolar och en liten pangare. Sonen och dottern har suttit i den mycket. Sonen och styrt och dottern och suttit och kollat på datorn för att hålla kursen. Det var riktigt spännande under en period då sonen rattade och dottern tittade på displayen och utbrast "VAR ÄR VI! JAG VET INTE VAR VI ÄR! men det ordnade sig. Dom var i hallen.

Nu ska jag spela lite my sim, dricka te och glo på star trek!

Om några veckor kommer jag nog vara helt återställd efter den här pärsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive