tisdag 9 december 2008

en liten utmaning sammanvävd med lite personlig nutidsorientering

Infanterield har utmanat mig och jag ska göra mitt bästa men med tanke på att jag är väldigt centrerad i mitt kaotiska liv, min osäkra framtid och mitt hysteriskt röriga hem så blir det lite av ett tema, vad jag skulle vilja. Frågan är egentligen:

Skriv ner 6 st. saker som gör dig lycklig

  1. förlåt om jag är lite klyschig men... mina barn... när dom inte väcker mig mitt i natten när jag behöver sova eller förstör saker, målar på väggarna eller slåss, det händer faktiskt ibland att dom inte gör dessa saker och då gör dom mig glad, lycklig rent ut sagt.

  2. En kopp te, mörk choklad och en härlig film, det gör mig faktiskt alltid glad

  3. Att förstå och lära mig nya saker

  4. när ett program faktiskt fungerar när man försöker installera det i datorn (det har funkat nu men det efter att maken fick ta i med hårdhandskarna och bråka med datorn, tog över 4 timmar att få in skiten men nu har jag till och med skrivit i allt jag skulle för kvällen)


  5. Att veta vad framtiden har i sitt sköte i fråga om jobb, då alltså att jag HAR ett jobb, inte så kul att veta att jag INTE har ett jobb, för det är väl ungefär så det ser ut idag, men jag ska söka lite roliga arbeten nu i veckan hade jag tänkt. Fel igentligen, jag har faktiskt ett jobb, men det är ett timvick som jag inte vill ha.

  6. att vara utvilad och rik skulle nog göra mig ganska lycklig också tror jag, jag vet ju inte riktigt eftersom jag aldrig provat.

Och så över till sånna där tråkigheter som regler:

Reglerna är : Skriv vem som utmanat dig (done that)

Skriv ner 6 st. saker som gör dig lycklig (done that)

Publicera reglerna o utmana 5 st. (tja, jag tror jag gör så att de som känner för att glädja andra med att skriva det som livar upp livet hos dem får gärna göra det men du, kan du inte skribbla ihop någon rad hos mig att du gör det så kan jag smygkika, för jag behöver nog glädjas en del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive