söndag 21 december 2008

CD-skåpen är blottade

Efter att de har stått gömda i över ett år bakom hyllor och annan skit som inte hörde hemma ivardagsrummet så har de än en gång sett dagens ljus. Dessa svarta skåp är prydda med tre eller fyra kylskåpspoesiaskar. Denna gömda, glömda diktsamling hittade jag:

Person vilar
varför springa?
jag är lack

På virituell resa som pinsam snuskig singel
mystisk man viskar, intressad av het perfekt kropp,
sex i kväll?

Konstig elektrisk fantasi

Envis intelligent känsla

Han gillar nervös respekt
Hon ångrar kavaljer

Ganska avslagen legend
max fjantig dröm

Vacker som het bomull

Att vara tragisk och hipp är botten

Slumra mellan kylskåp och sommar

Han har snabb intensiv tunga

Per älskar Pernillas klyfta och mage
smörja, kladda tårta

Fixa hänsyn själv, jag surfar

I bland är sanningen ett måste
fest
alkohol, iskall öl, krog, vin yra, röka, pop, full
efter
vaknar skittrött, deppig, pank och bakis

Frekvent balans
sämst kontakt
långsam passion

Idiotbesökare
stel mellan blommande häck
mörk ironi
vinglar kylskåp
varför?

Kalas
Härlig patetisk decibel
festlig bluffpresent
grubbla abrupt
stirra snaskmeny
extrem balkongfrisyr
nöjd fruktvikt
himmel
två glas kräftor
dallra

Kör länge
barbegär
dryg musik
full kompis
eksem

Strular
ragga
dreggla cigarettglöd
spy smink

Vissa känns djupa, vissa helt obegripliga, somliga tror jag att vissa ord kan ha ramlat bort ifrån men framför allt är de väldigt *harkel* intressanta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive