lördag 29 november 2008

Vad man är tvungen att göra istället för att skriva uppsats

Den fantastikse mannen med sin fantastiske blogg till lika men klasskompis, har skrivit inlägg om vad man gör istället för att skriva på sin uppsats. Det känns som om detta kommer under i stort sett samma kategori.

Jag har idag, istället för att traggla med uppsatsen, bytt till julgardiner och hängt upp julstjärnor samt att jag har för att kunna göra detta, letat efter prylarna i källaren och på vinden innan jag kunde sätta igång. Jag har satt igång barnen i julbaket och jag har fått ta hand om efterlämningarna efter bakkatastrofen. Här kommer resultaten:

Lussebullar.
Riktigt goda och sonen tappade sugen efter att ha gjort två stycken,
fyra om man räknar med de två jag instruerade honom med.
Dottern tappade lusten att försöka göra formen av lussekatter ganska direkt
så hon gjorde stora bullar med massor av russin på bara,
men vem är jag att hämma hennes konstnärliga anda.


Det blev tre plåtar hjärtan. Jag orkade inte göra mer.
Maken ska ta över när han kommer hem från jobbet.

Jag provade kristyren jag köpte på the English Shop också.
ser ganska fint ut eller?

Nu är jag redo att möta första advent och allt vad det innebär. Men det blir nog att sitta in till småtimmarna och jobba med uppsatsen. Jag får snart besök av Catice också, vi ska planera och doppa pepparkakor tillsammans.

4 kommentarer:

  1. >Nej men se där, vi sysselsätter
    >oss på samma sätt bitvis när vi
    >ska skriva uppsats.
    Jag tror dessvärre att detta är en vanlig studentåkomma som drabbar studenter i tider av för stort allvar. :( Klassikern är ju annars att så fort det vankas hemtenta/tentaplugg/uppsats etc så blir det oh så intressant att diska, städa och tvätta helt plötsligt. Snacka om flyktbeteende.

    >jag har ju den turen *harkel*
    >att maken ska jobba hela
    >helgen... så det blir nog mycket
    >uppsats gjort här ska du se, och
    >så har jag handledning på måndag!
    Ja, jag ser ju att du har fullt upp.. med allt utom uppsatsen! :P Jag har också handledning på måndag. Istället för att se min handledare som en resurs känner jag mig enormt tvungen att prestera inför handledningen, varpå jag låser mig totalt i huvudet. Helt sjukt. Men så finns det ju orsaker till varför jag har dragit mig för att gå till handledaren också. Hrm. :/

    >Hurra!!!
    >
    >Vill nog bara gräva ner mig nu
    >tror jag :(
    Ska vi bilda klubb?

    Fina pepparkakor och snygg arkitektur btw! Än är det inte för sent att sadla om, strunta i uppsatsen och söka in till byggprogrammet istället. ;P

    SvaraRadera
  2. Du har stått i mer med adventpysslet än va vi här nere i Götet har gjort *skrattar till* stakar å stjärnor, ja visst... gardiner nepp... väntar på ett par gardiner som min käre lilla mamma har bställt men de har inte kommit!! Morrar!! men får väl börja lite smått med allt mellan skolan, praktik, jobb och en liiten träning som jag måste klämma in minst en gång i veckan.. Lussebullarna baka vi i måndags peppekakerna e inte påbörjade för det är din brors jobb hehe
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Och då gissar jag att han kör samma underbara pepparkaksrecept som vi gör här hemma :) då är dom värda att vänta på.

    Jag körde bara tre plåtar så jag har något att bjuda på i dag, resten får maken baka för han är ledig mer än vad jag är.

    SvaraRadera
  4. Förresten, tack downer, jo du, jag är en riktig höjdare på färdigköpta papparkakshus vill jag lova :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive